Brände mig .

Jag använder så gott som alltid solkräm, visserligen inte så stark, men bättre än ingenting eller någon slags sololja. Vägrar bränna mig och förstöra min hud. Vägrar få hudcancer. Tycker det är konstigt hur en del verkar tycka det är tufft att vara jättebrun och 'råka bränna sig'. Tänk på hur ni kommer att se ut om 20-40, inte så bra eller hur?
 
Jag låg i alla fall i solen på torsdag och det blåste så där skönt så man inte märkte solen som stekte. Hade ingen solkräm med mig heller, så när jag kom in lite senare märkte jag hur ryggen sakta blev rödare och det sved på kinderna. Inte kul alls.
 
Snälla, använd solkräm människor! Fast visst är det hur snyggt som helst med en fin brun färg, men man blir faktist väldigt brun med solkräm också. (Jag måste ockå erkänna att jag använder lite sololja i slutet av sommaren någon enstaka gång.. Men det är inte samma sak som att använda det hela tiden.)
 
Röd om kinderna och armarna. Som tur är det borta nu.
 
Rekommenderar den här solkrämen! Finns också med högre skydd. Den går ganska snabbt in i huden och kliddar inte lika mycket som många andra krämer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0