Hungerspelen .

Hehe Jenny.. ^^ Jag lovar att vara mer aktiv som bloggare under den kommande tiden! Håller som bäst på att ladda kameran så att jag kan lägga in ett par bilder senare ikväll.

Provvecka på G med första provet imorgon, fast det egentligen är utanför provveckan. Franska, modda, matematik, finska, biologi och engelska. Yjees. Har laddat upp med lite salmiak så att jag ska orka läsa så mycket franska som möjligt idag. Har varit sjuk och borta från skolan säkert halva perioden, så har en hel del att ta igen nu inför alla prov! Inte kul, men vad gör man.

Hade nyligen föredrag om en bok i modersmålet. Läste först Tjuvarnas Marknad av Jan Guillou, men den var såå tråkig så jag valde en ny två dagar före min presentation. Istället tog jag Hungerspelen av Suzanne Collins som jag fick i julklapp. Kunde helt enkelt inte sluta läsa den! Det var den bästa boken jag läst på säkert 3-4 år. ..och då har jag läst en hel del böcker. Jag lovar, ni blir inte besvikna om ni läser den. Tror att den passar pojkar jättebra också.

Hungerspelen är den första delen i en trilogi. Fick alla tre böcker till julklapp.



Ps. Den första boken kommer även ut som film i slutet av mars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0