Ett litet inlägg om resan till Grekland .

9 underbara dagar i solen blev det eftersom flyget aldrig kom på tisdag då vi skulle hem, utan först på onsdag eftermiddag. Såg inte ETT ENDA moln på hela resan! Helt otroligt.
 
Träffade några svenskar medan vi var på Samos. Hängde med en av killarna, Nicke, ända tills han for hem. Hann med mycket före det! Åkte jet ski (vattenskoter), var på Lazy day cruise, simmade och dök i grottor, chillade ute på kvällarna vid hamnen på olika barer mm.
 
Sexyy. Hade som sagt bokat en jokerresa, så visste inte alls på hurdant hotell vi skulle hamna! Men det gick bra som tur. Hade ett helt fint badrum, ett litet kök och balkong ofc. Från hotellet tog det 3 minuter att gå till matbutiken, 6 minuter till stranden och 15 minuter in till stan.
 
Bodde i Pythagorion som är Samos största turiststad. Besökte även huvudstaden Samos, eller Vathi som den också kallas, och så var vi till Karlovasi som ligger till vänster på kartan (man ser den inte på bilden..).
 
Första dagen som turist på Samos!
 
Hihi. Ser ni bläckfiskarna som hänger på tork där borta? Mums ♥
 
Älskade alla små söta fiskebåtar som fanns i hamnen!
 
Ingen fara! Jag satt den tillbaks i vattnet :)
 
 

Beach partyt vi var på!
 
 
 
På den lite lyxigare stranden fanns det mjuka solstolar och en knapp som man kunde trycka på och genast kom det en servitör och tog ens beställning :)
 
Var och se på något vattenfall i Potami som inte existerade typ.. Det enda jag fick ut av den här utfärden var sjukt i fötterna och dåligt humör. Hehe.
 
 
I huvudstaden.
 
 
Mamma var ialf på gott humör på Lazy day cruisen!
 
 
Åt all världens godsaker på restaurangerna vid hamnen. Åt ute alla kvällar, så hann smaka på lite olika saker. Bl.a. bläckfisk, räkor, musslor, svärdfisk, lamm, pork och som på bilden mousaka. Åh vad jag saknar mousakan! Och allt annat också! Husets viner var inte heller illa alls. På en restaurang drack jag det godaste röda vinet i hela mitt liv hittills.
 
Efter en drink började jag experimentera med kameran.. Fint blev det ju :)
 
Det var massor av katter som sprang omkring på ön. Donerade flera euro till Samos hemlösa katter så dom får mat på vintern! Känner mig så snäll.
 
Ja, men nu ska jag sluta spamma min blogg med bilder från Samos. Har så många fina (rättare sagt närmare 1000) bilder så sku kunna lägga in bilder hela natten!
 
I alla fall: Det var en resa att minnas. Speciellt under vinterns kalla dygn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0